Rīgā atkal pulcējās tīģeri jeb Biznesa Tīģeris 2013

Gandarījums par to, ka konkurss ir transformējies no fokusa uz pārdošanas cilvēkiem uz biznesa cilvēkiem. Jo, ja esi tas, kas vada un dara, tad pārdot tev jebkurā gadījumā ir jāprot, citādi tu vienkārši neko nesasniegsi. „Pārdot” ideju biznesa partnerim, „pārdot” vīziju komandai, „pārdot” sevi kā labu runātāju auditorijai u.tml.

Pirms pieciem gadiem, kad apmeklēju Dienas Biznesa rīkotā konkursa fināla pasākumu, kurš toreiz saucās „Pārdošanas Tīģeris”, biju lepna, ka Latvijā strādā un cīnās šādi cilvēki. Tad arī iekšēji nolēmu, ka kādreiz būšu šī konkursa un pasākuma sastāvdaļa, kaut arī nezināju, kā un kad. Pirms pāris gadiem, uzzinot, ka Diena Bizness meklē jaunu sadarbības partneri, es iekrampējos šajā projektā un nu, šogad jau otro gadu strādājam kopā ar jaukajām Dienas Biznesa Konferenču nodaļas meitenēm, kuras vada un kopā satur mērķtiecīga un jauka sieviete Ilze Černova.


Laimīgā kārtā man ir iekritusi vieglākā, patīkamākā un reizē atbildīgākā loma šajā pasākumā – būt žūrijā un satikties ar interesantiem cilvēkiem, veiksmīgiem uzņēmējiem, biznesa un komandas vadītājiem. Visu laiku biju pārliecināta un, tas tā arī ir, ka dalība šādā konkursā ir lieliska pašreklāma uzņēmumam, kuru pārstāvi. Bet ir vēl viens nozīmīgs aspekts, tu piedalies, lai nevis pārliecinātu citus, ka tu vari, bet apliecinātu sev – es to varu.

Man ir arī gandarījums par to, ka konkurss ir transformējies no fokusa uz pārdošanas cilvēkiem uz biznesa cilvēkiem. Jo, ja esi tas, kas vada un dara, tad pārdot tev jebkurā gadījumā ir jāprot, citādi tu vienkārši neko nesasniegsi. „Pārdot” ideju biznesa partnerim, „pārdot”  vīziju komandai, „pārdot” sevi kā labu runātāju auditorijai u.tml.

Šogad par Biznesa Tīģeri 2013 kļuva Jānis Kossovičs, Optic Guru direktors, kurš pierādīja, ka ģimenes uzņēmuma modelis ir veiksmīgs arī Latvijas tirgū. Manuprāt, paša profesionalitāte konkrētajā darbības jomā, cilvēki, uz kuriem var paļauties un nebaidīšanās ieguldīt ievērojamus līdzekļus mārketingā, ir šī uzņēmuma veiksmes pamatā. Jānis uzsvēra sen zināmu patiesību, ka viss vienkāršais ir ģeniāls un ka nav vajadzības riteni izdomāt no jauna, bet tam ir jābūt citādam.

Finālistu vidū bija arī trīs citi veiksmīgi vadītāji ar savu gadiem izstrādāto pieeju, par kuru interesanti bija uzzināt sanākušajiem klausītājiem. Atzinības balvas ieguva Arnolds Babris, Brīvais Vilnis valdes priekšsēdētājs; Jānis Bethers, Enefit valdes priekšsēdētājs un Artūrs Pielēns-Pelēns,  Lattelecom privāto un biznesa klientu atbalsta nodaļas vadītājs.

Otra konferences dienas daļa bija ne mazāk interesanta, jo uzstājās trīs harizmātiski lektori, savas nozares profesionāļi un padalījās ar idejām, ko der pārdomāt un iespējams pārņemt savā vadības stilā. Pasākuma ietvaros iepazinos ar vienu no lektoriem, vadības izaugsmes treneri  Ivetu Apini, kura runāja par tēmu, ko nozīmē būt līderim. Tēma plaša un pusstundā neietilpināma. Bet, lūk, dažas atziņas, ko guvu:

- Uz katra cilvēka biogrāfiju var paskatīties divos veidos, ko esi sasniedzis un kas nav sanācis. Un paradoksāli ir tas, ja cilvēks uzraksta sarakstu ar lietām, ko nav sasniedzis, viņš gūst dziļāk ieelpu, brīvību un potenciālu. Nav jāaiztur elpa, lai izliktos, cik labs es esmu.

- Līderībai ir trīs būtiskas īpašības: pazemība, skaidrība un drosme. Pazemībai nav nekāda sakara ar zemošanos. Skaidrībai ir jābūt, ja pats nesapratīsi, uz kurieni ej, vai  varēsi vest aiz sevis citus. Un drosmei jābūt pateikt, kā īstenībā viss ir. Kā arī zināmai drosmei jābūt cīnīties ar sevi, jo kļūstot par līderi vislielākā cīņa ir jāizcīna ar sevi, iekšpusē.

-  „Cilvēkam, kas grib vadīt orķestri, jāpagriež muguru pūlim.” /Makss Lukado/ Līderim ir jābūt gatavam palikt vienam ar to atbalsta sistēmu, kāda viņam ir izveidojusies. Turklāt, ja nepieciešams, atbalstu jāmeklē savā līmenī un nevis komandā vai darbiniekos, kurus tu vadi.

- Esot līderim ir jāatmet patikšana. Tu nevari un nedrīksti visiem patikt. „Efektīva līderība nenozīmē publiskas runas un visiem patikt; līderību nosaka rezultāti nevis atribūti. „ /Pīters Drakers/

- „Kamēr tu neesi līderis, panākumi ir tad, kad tu audzē pats sevi. Kad tu kļūsti par līderi, panākumi nozīmē audzēt citus.” /Džeks Veliss/ Uzņēmums vienmēr ir pēc vadītāja ģīmja un līdzības. Nav jātaupa laiks, stāstot cilvēkiem par to, ko tu no viņiem sagaidi. Neļauj darbiniekiem „iesēsties” komforta zonā, rādot ar savu piemēru. Esi labs skolotājs, jo tā ir lieliska iespēja pašam mācīties. Vienmēr dod atgriezenisko saiti, bet ne vērtē.

- Cilvēks ir priecīgs kā mazs bērns tikai tad, kad kaut ko spējīgs radīt.


Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness Vairāk foto >>> http://www.db.lv/foto-video/foto/biznesa-tigeris-parada-savus-ilknus-395665

Dalies:
Novērtē: 5 (3)

komentāri



Ko lasa citi?