If kasko apdrošināšana

Tā nu reiz sanāca, ka vienu jauku rītu pamodos, un kā jūs domājat ko es redzu pagalmā? – manai automašīnai nav riteņu! Neviena! Nez kāpēc biju iedomājies, ka atlīdzības saskaņošana ilgst vismaz pāris dienas, ja ne nedēļas. IF tāmi apstiprināja dienas laikā!

Tā nu reiz ir sanācis, ka vienu jauku rītu pamodos, kā jau ierasti devos uz virtuvi, lai vārītu rīta kafiju un, kā jūs domājat, ko es redzu pagalmā? – manai automašīnai nav riteņu! Neviena! Kādas minūtes desmit skatījos, vai tas ko es redzu nav optiskā ilūzija. Nebija gan. Jāteic skats bija gana sirreāls, jo par kaut ko tādu esmu dzirdējis, ka kauktas tāds varētu notika vecajos labajos deviņdesmitajos, lieki piebilst, ka biju pārliecināts par auto drošību un kur nu vēl par to, ka tieši mūsu pagalms ir visdrošākā vieta, kur auto turēt. Ak, kāds naivums.

Lai vai kā, noskaidrojās trīs ne pārāk patīkamas lietas. To, ka lukturis pagalma vidū nakts vidū izslēdzas. To, ka pagalmā stāvošai automašīnai signalizācija var aurot stundām ilgi, nevienam gar to nebūs nekāda darīšana. Jāteic, ka arī es nezināju kā rīkoties šādā situācijā. Zvanīt policijai? Un ko es šiem pavēstīšu? To, ka varbūt kādai mašīnai uz motora pārsega uzlecis kaķis? Nu un trešā – ka riteņu skrūvītes, sauktās par „sekretkām” lai arī palielina ratu patvaļīgu noskrūvēšanu, tomēr neizslēdz tādu iespējamību. To es uzzināju, no riepu mehāniķiem, kuri īsi pirms atveda riepas manam autiņam, veduši kādai Škodai, kurai visi rati noskrūvēti ar visām "sekretkām". Pie tam skrūvītes atstātas, bet "sekretkas" paņemtas.

Darbības laiks un vieta – novembra vidus, Sarkandaugava, Rīga.

Pirmais, ko šādā situācija jādara – zvans policijai. Jāizstāsta situācija un notikuma vieta. Tas jādara divu iemeslu dēļ – lai pieradītu apdrošinātājiem zādzības faktu, otrkārt – mazums, notiek brīnums un zagļus noķer! Gaidot ierodamies policijas ekipāžu der sakopot galvā šādas domas – laiks, kad un kurā vietā atstāts auto, kad pamanīta zādzība, kad zvanīts policijai, kad ieradās policija. Nākošais ir gan sarežģītāk – jābūt spējīgam aprakstīt un novērtēt nozagtās (vai sabojātās) detaļas. Aprakstīt tādā izpratnē, kā vizuālais izskats, krāsa, īpašās pazīmes. Riepu gadījumā – izmērs un modelis. Kā arī zaudējuma vērtība. Var jau būt, ka kaut ko no visa tā var arī nezināt, taču šādi jautājumi tika uzdoti.

Gadījumā, ja ievērojat Volvo ar oriģināliem 16 collu diskiem (11 spieķi virzienā no centra uz ārmalu) aprīkotus ar Michelin riepām, ziniet, ka iespējams pavisam nesenā pagātnē tie rotāja mūsu Volvo :(
Īpašā pazīme – demontētas radzes (to vietā redzami caurumiņi).

Nākošais ir apdrošinātāji. Lai arī ar apdrošinātājiem līdz šim man nav bijusi nekāda saskarsme, vasaras vidū pēc atgadījuma ar kolēģa automašīnu, nolēmu, ka vajag KASKO. Tā teikt, laiki mūsdienās tādi nemierīgi kļuvuši. Izvēlējos IF P&C Insurance.
Tā kā atgadījumus notika brīvdienās, IF nav diennakts tālruņa un bojājumu pieteikšana notiek vai nu online vai telefoniski. Nervozējot sagaidīju pirmo darba dienu un pieteicu KASKO gadījumu. Laipna dāma tanī galā apvaicājās vai policija sastādīja protokolu. Palūdz vai varot atsūtīt foto no notikuma vietas, ko arī izdarīju.

Nākošais solis – jāatrāda bojājumi. IFam ir savi servisi un normālajā gadījumā būtu jābrauc un jāatrādās. Bet, šis nebija normāls gadījums, jo aizbraukt un atrādīties nebija iespējams. Iedeva riepu servisa tālruni (Latakko, Matīsa ielā 76/78), lai mēģinu sarunāt, ka montāža notiek pie klienta. Sarunāju!

Pēc neilga laika, IF atsūtīja SMS, ka segs ar zādzību saistītos izdevumu (acīmredzot saņēma apstiprinājumu no policijas), un ka jāsazinās ar riepu servisu. Sazinājos, tāme vēl nav apstiprināta. Nez kāpēc iedomājos, ka saskaņošana ilgs vismaz pāris dienas, ja ne nedēļas. Tomēr servisa kontaktpersona apgalvoja, ka ar IF viss ir savādāk un, ka tāmi apstiprina max dienas laikā. Pa to laiku atsūtīja disku katalogu, lai varu izvēlēties. Sīki, smalki izrunājām par riepām. Tā kā iepriekšējās bija Michelin, tad cenu diapazons no kā varēju izvēlēties bija visnotaļ plašs.

Pagāja diena un jau nākamā bija pāri pusei, bet tāme vēl nav apstiprināta. Izrādās apdrošinātājiem radās šaubas par iepriekšējo riepu vērtību, piedevām apdrošināšanas brokers (DVA brokers) kavējās ar attēlu nosūtīšanu apdrošinātājiem. Pat ja bildes būtu nosūtītas laicīgi, attēli uzņemti vasarā. Bet nu neko, uzzvanīju brokerim atgādināju. Apdrošinātājs pieprasīja riepu pirkuma dokumentus. Dokumenti ta bija, tikai tie atradās birojā, bet birojs pilsētas otrajā galā.

Izrādās IF KASKO ir divas labas lietas – evakuators (sazvanāms 24h, mēģinājis neesmu, bet ceru ka tā ir) un uz remonta laiku var paņemt apdrošinātāja automašīnu. Vēlāk if.lv mājaslapā izlasīju, ka apdrošināšanā ietilpst arī tehniskā palīdzība uz ceļa - piemēram, ja jānomaina ritenis, nepieciešams piegādāt degvielu vai nevarat iekļūt automašīnā, jo sabojājusies slēdzene vai drošības sistēma.

Nepieciešamie dokumenti tika sagādāti un tās pašas dienas vakarā ieradās riepu servisa meistari un uzmontēja jaunus, spīdīgus diskus ar jau uzliktām ziemas riepām. Runājot ar zinošiem ļaudīm uzzināju, ka šādos gadījumos var uzstāt, lai gadā oriģinālos diskus, tiesa gan tas process būs neprognozējami ilgs. Jauniegūtie diski mani pilnībā apmierināja.

Nākošais "prikols" parādījās, kad mašīna jau bija uz riteņiem. Izrādās zagļi ne tikai aiznesa riteņus, bet arī pamanījās sabojāt abus sliekšņus. Pa šo laiku ar IF mums jau izveidojās e-pastiska sarakste. Liekas ilūzijas nelolojot (tomēr atlīdzība netika pieteikta uzreiz), aprakstīju situāciju, kamēr mašīna stāvēja uz bluķiem, ar savu neapbruņotu skatienu un bez īpašas pieredzes tehniskās lietās nebiju pamanījis sliekšņu bojājumus. Bez liekas minstināšanās saņemu atbildi, lai braucu uz servisu. Šoreiz uz citu (V4 Motors, Ādmiņu iela 5/7).

Sazvanījos, aizbraucu, atrādījos. Gaidu atbildi. Nākošajā dienā saņēmu atbildi, ka tāme apstiprināta un, ka tagad esot jāgaida kamēr sagādās sliekšņus. Sliekšņi ir tādas plastmasas līstītes, kuras atrodas automašīnas apakšā, stiprinās uz sānu malām. Vecās līstītes bija tumši zilas. Jaunās būšot melnas. Servisa vīrs saka, ka varot nokrāsot, bet pēc kāda laiciņa tā krāsa ies nost. Apzvanu vienu, otru „tehniskāku” paziņu ko lai dara? - Ja saka, ka ies nost, tad arī ies nost. Samierinājos, ka būs melnas.

Nobeigumam

Patīkami pārsteidza IF reakcijas ātrums. Tāmes apstiprina dienas laikā. Tas, ka saziņa un dokumentu vai attēlu nosūtīšana var notikt caur epastu un latviešu valodā. Arī servisos ar latviešu valodu nebija nekādu problēmu. Nedaudz mulsināja, ka apdrošinātājam ir savi servisi. Līdz šim biju dzirdējis dažādas atsauksmes un ne tās labākās. Par laimi aizdomas neapstiprinājās. Tieši otrādi – darbu kvalitāte un ātrums apmierināja. Der atcerēties, ka gadījumā, ja remonts ir ilgāks, pastāv iespējam paņemt lietošanā apdrošinātāja automašīnu.

Ik pa laikam iedomājos, ko būtu darījis, ja pēkšņi nakts vidū būtu pamodies un pamanītu, ka vairāki vīri rosās ap auto? Ar mazu nazīti ietu skaidroties? Nelabā balsī pa logu kliegtu un lamātos? Pat ja arī izdotos izbiedēt, nesēdētu taču pie loga katru nakti vaktējot...

www.if.lv
www.latakko.lv
www.v4motors.lv

 

Dalies:
Novērtē: 4 (14)

komentāri

Jūlija

(puzzled)

cyxob

jiutu leidza :(

Mārtiņs

droši vien, paša apdrošinātāja darbinieks šo sarakstījis - advertising :)))

Ēriks

Mēs rakstām arī par ziemassvētkiem, bet mēs nēesam ziemassvētku vecīši (ski)
Saprotu, ka lasīt negatīvas ziņas būtu tīkamāk. Atvainojiet, TvNet nelasām un LNT degpuntu neskatāmies ;) tamdēļ rakstām to, ko piedzīvojam. Gan pozitīvu, gan negatīvu.

Jūlija

\"Īstā\" vieta reklāmai (hallo)

Jūlija

(puzzled)

cyxob

jiutu leidza :(

Mārtiņs

droši vien, paša apdrošinātāja darbinieks šo sarakstījis - advertising :)))

Ēriks

Mēs rakstām arī par ziemassvētkiem, bet mēs nēesam ziemassvētku vecīši (ski)
Saprotu, ka lasīt negatīvas ziņas būtu tīkamāk. Atvainojiet, TvNet nelasām un LNT degpuntu neskatāmies ;) tamdēļ rakstām to, ko piedzīvojam. Gan pozitīvu, gan negatīvu.

Jūlija

\"Īstā\" vieta reklāmai (hallo)

Anna

Jauns KASKO kalkulators http://www.salidzini.lv/kasko

lallaa

NEKAD, es atkārtoju NEKAD nesapīties ar tiem SEESAMa Igoriem,Olgām un citiem idiotiem, kas tur strādā. Tik nekompetentus darbiniekus pirmo reizi redzu.Pat Makdonalda darbinieki māk labāk pasniegt burgeri. Viņi ne tikai velk garuā lietu, bet maitas atļaujās neizmaksāt neimantoto kasko ar pamatojumu, citēju- mums taču arī ir izmaksas! IDIOTI, citu vārdu man nav. Kāpēc tad es to fakino KASKO vispār pirku, lai Jūs analfabēti savas pakaļas sildītu?????? Es no šī brīža celšu neslavu visos iespējamajos portālos, kamēr tur kāds to kriev idiotu varzu nenomainīs. Darbinieks uz jautājumu pēc kāda tirgus jūs nosakat vērību, ja negadījums noticis ārvalstīs- 3 reizes mainīja savas domas- LV, nē EU, nē LV, tad lika man uzgaidīt TĀLSARUNAS laikā un pajautāja visu zinošajam galvenajam žīdam. Nu bļāviens kur tie studenti tiek zem nosaukuma- galvenais bla bla bla.... Tādu attieksmi tikai no LV krieviem var sagaidīt! Tāpēc tauta- uzmanaties- NEKAD nesapinaties ar SEESAM- meļi un krāpnieki!!!!!!!!!!!!!

ivars

Pilnīgi piekrītu ar SEESAMu neiesaku pīties izbaudīju to personīgi.

Anjo

Par IF, pagaidām, varu pateikt tikai to labāko (KASKO), tā kā mans auto tiek apkopts pie dīlera, tad arī priekšēja stikla maiņu pieteicu pie dīlera, ko arī apstiprināja IF un viss bija OK.
bija jau 7 gadu vecs auto.



Ko lasa citi?