Kā mēs Xnetā pirkām Canon SX130

Stāsts par fotoaparāta pirkšanu, sāgu, kura izvērsās divu mēnešu garumā. Viss sākās līdz kādu dienu radās vēlme ievērtēt ari video funkcionalitāti. Video kvalitātes ziņā apmierināja, izņemot uzbāzīgo troksni vienā (!) no skaņas kanāliem.

Raksta mērķis nav izcelt vai noniecināt kādu produktu vai tirgotāju, bet gan atspoguļot situāciju, ar kuru nācās saskarties un ar kuru var saskarties jebkurš pircējs. Stāsts par fotoaparāta pirkšanu, sāgu, kura izvērsās divu mēnešu garumā.

Kādā ziemas pievakarē, atskārtām, ka vecais Canon IXUS 800 IS, kurš godam kalpojis daudzus, jo daudzus gadus un apceļojis teju pusi Eiropas, būs savu nokalpojis un pienācis brīdis lūkoties ko vietā. Nolūkojām Canon SX130 (redzams attēlā). Kā viena no funkcijām, kas šķita svarīga, un kuras nav spoguļkamerām – video. Lai arī ražotāji attīstījušies tik tālu, ka fotoaparātos piedāvā HD video, skaidrs, ka fotoaparāts nevarēs kalpot kā pilnvērtīga video kamera. Līdz ar to viens no kritērijiem (atskaitot vizuālo izskatu, protams) bija iespēja ierakstīt video.

Pa šiem gadiem izkristalizējās priekšstats par Latvijas un ne-Latvijas interneta veikaliem, izveidojās arī viedoklis ko/kad/kāpēc pirkt Latvijā un ko pasūtināt no tuvākām vai tālākām ārzemēm. Šoreiz nolēmām, likt savu artavu iekšzemes e-komercijas attīstībai un veikt pirkumu pie vietējiem tirgoņiem. Apkopojot visus par un pret, izvēlējāmies Xnet (kurš starp citu ne tuvu nav lētākais).

Pirkums

Pasūtījām, un nākamajā dienā noraudzītā prece gaidīja pasta nodaļā. Sākās pārsteigumi, jo pastniece nelikās ne zinis par tāda sūtījuma esamību. Tika sazvanīts Xnet un situācija zibenīgi tika atrisināta. Tā nu iepazināmies ar menedžeri, Māri, kurš radīja visnotaļ pozitīva cilvēka iespaidu.

Izdarījām dažu kontroluzņēmumus, pārbaudot tā funkcionalitāti, tālummaiņu, makro u.c. funkcijas, nolikām plauktiņā. Līdz kādu dienu radās vēlme ievērtēt ari video funkcionalitāti. Video kvalitātes ziņā apmierināja, izņemot uzbāzīgo troksni vienā (!) no skaņas kanāliem. Izmēģinot dažādus režīmus, uzstājīgais, neregulārais troksnis nemazinājās. Nolēmām vest uz garantiju.

Pirmais remonts. Pēc nepilnām 3 nedēļām to dabūjām atpakaļ. Lai arī servisā kvītī veikta atzīme par mikrofona maiņu, defekts nebija pazudis. Telefoniski sazinājāmies ar Xnet, kur apstāstīja, ka izdevīgāk (un ātrāk) būs pašiem braukt pa tiešo uz Canon servisu.

Servisu riņķa dancis

Otrais remonts. Aizvedām uz BTS (Mūkusalas ielā). Pēc nedaudz ilgāk kā nedēļa, zvanīja no servisa un paskaidroja, ka šim modelim šāds troksnis ir un neko nevar darīt, kas likās ne pārāk loģiski, ņemot vērā, ka otrajā kanālā šāda trokšņa nav. Uz jautājumu - ko darīt, ieteica griezties pie pārdevēja un apmainīt pret citu. Tās pašas dienas vakarā, atklājās jauni defekti  –  svaigi kā no servisa atvestam aparātam nedarbojas zibspuldze, nesaglabājas datuma iestatījumi, kā arī pazuda skaņa - gan tā, kura ir fotoaparātam sistēmas (uzņemot attēlu), gan atskaņojot video. Aplūkojot video datorā, skaņa bija, lai arī mehāniskais troksnis nav mazinājies.

Servisa ieteikuma vadīts, sazinājāmies ar Xnet, izklāstot situāciju par jauniem defektiem. Vienojāmies par aparāta nomaiņu. Xnet darbinieks (tas pats Māris) ieteica (e-pastiski) izvēlēties Panasonic. Trešais remonts. Nākošajā dienā aizvedām Canon uz Xnet, kur darbinieks pats savām rokām, ielika atmiņas karti un citas baterijas un pārliecinājās, ka fotoaparāts tik tiešām nav darba kārtībā, solīja drīzumā sazināties.

Liels bija pārsteigums, dažas dienas vēlāk, saņemt Māra zvanu, kurš diezgan nīgrā tonī paziņoja, ka aparātam nav ne vainas, lai brauc pakaļ, ka vainīgas esot baterijas (!) un, vispār paši vien esot pie visa vainīgi un, ka jālasa instrukcija. Baterijas vajagot kaut kādas speciālās. Vēlreiz apskatot Xnet mājas lapā Canon SX130 fotoaparāta aprakstu, nekādu īpašu atzīmi par baterijām neatradu, vien standarta AA. Lieki piebilst, ka vienīgā komplektā atrodamā instrukcija bija poļu valodā.

Pavisam neierasti Xnet komunikācijas stilam bija Māra paziņojums, ka divi remonti esot nepamatoti un par to paredzēts sods - 20Ls, kas ir klaji meli, ņemot vērā, ka garantijas talonos nav izdarītas atzīmes ka veikts nepamatots remonts, kā arī Xnet darbinieks pašrocīgi pārliecinājās, ka aparāts nedarbojas.

Sāgas noslēgums

Dažas dienas vēlāk pēc Māra zvana piezvanīja kāds cits Xnet darbinieks, kurš atvainojās par izveidojušos situāciju un, ka iepriekšējā vienošanās par aparāta maiņu ir spēkā. Tā mēs tikām pie Panasonic TZ20.

Kroni visam pielika vēstule, kuru saņēmām pēc nedēļas (!) (sakarā ar Lieldienu brīvdienām pasta sūtījumi kavējās) – slēdzienu par tehnisko stāvokli, kuru, acīmredzot Māris dusmu lēkmē, steigā sarakstīja. Nu, neko. Nolikām plauktiņā un gaidījām kas nu būs. Atnāca īsziņa,  lai nākot uz pastu pēc Panasonic  :)

Pārdomas

Par Fotoaparātu.  Canon ražo Ķīnā. Lai arī šīs sāgas sakarā esmu dzirdējis viedokļus, ka visas Ķīnas preces ir vienlīdz sliktas, atļaušos tomēr nepiekrist. Jebkurā ražošanas procesā (kur nu vēl elektronikas) rodas novirzes no normas, kuras iedalās pielaides pakāpēs. Kur ir tā robežlīnija, kad produkts tiek uzskatīts par brāķi, nosaka pats ražotājs, acīmredzot vadoties pēc noieta tirgus (RMA un citiem faktoriem).

Pēc Xnet Māra ieteikuma rūpīgi izpētīju Canon mājas lapu. Instrukciju latviešu valodā neatradu, toties atradu, ka Latvijas reģionālais tirdzniecības pārstāvis atrodas Somijā, pretēji tam, kas bija rakstīts uz Canon iepakojuma ( mērķa tirgus – Polija) [1].

Par Xnet un BTS serviss.  Neskatoties uz radušos situāciju  Xnet manās acīs saglabāja laba servisa e-veikalu. Tā apsvēruma dēļ, ka atsevišķu uzņēmuma darbinieku pašiniciatīva un izpratne par komunikācijas kultūru ar klientu ne vienmēr sakrīt ar uzņēmuma un tās vadītāju pozīciju.

Cits stāsts ir BTS serviss. Tieksme neatzīt ražotāja brāķi un slēpt paša servisa pieļautās kļūdas, padarot klientu par muļķi ir zemiski. Diemžēl uzņēmumam šāda rīcība kļuvusi par normu un daudzu gadu garumā neizskatās, ka būtu kas mainījies.

Šis pirkums radīja vilšanos Canon. Preces zemā kvalitāte (gan aprakstītais defekts, gan nekvalitatīvs izpildījums) un BTS servisa attieksme nostiprināja pārliecību pārskatāmajā nākotnē Canon precēm mest līkumu.

Tehniskā analīze

Lai lasītājam labāk ilustrētu par ko īsti ir „cepiens”, piedāvāju noklausīties video:

Ja, tomēr trokšņu atšķirību dažādos kanālos neizdevās saklausīt, zemāk redzama skaņas fragmenta grafiskā ilustrācija:



[1] http://www.canon-europe.com/contact_us/canon_europe_middle_east_and_africa_offices/canon_contacts/latvia.aspx
 

Dalies:
Novērtē: 4 (4)
Skatīts: 2191

komentāri

Obligāts

Spoguļkamerām jau sen ir video

Obligāts

Starpcitu interesanti - xnet visu sačakarē, bet beigās šie izrādās labie, toties serviss, kurš pareizi ieteica veikalā mainīt preci - tie vissliktākie. izskatās, ka kādam bija naids sakrājies uz BTS servisu un tapa šis rakstelis

laimisk

Lietoju tās pašas markas Panasonic ...Tev nebūs jānožēlo, video ir lielisks.
Man gan rakstīts made in Japan , Osaka.

Rolis

Gribējāt preci, bet saņēmāt Krenķi! Diemžēl mūsu tirdzniecība tā ir lotoreja. Vari atlikt cik gribi, bet kādreiz tik un tā iepirkšanās pataisīs tevi par muļķi. Tai vietā lai staigātu pa kabinetiem gribās vienkārši iemest ar granātu...

Ēriks

Vecais IXUS 800 IS ir ražots Japānā, bet SX130 - Ķīnā. Protams, tas noskaidrojās vēlāk :[.
@lamisk, video visā tā krāšņumā var aplūkot šeit - http://www.youtube.com/watch?v=EwhEPgyqxAQ filmēts ar Panasonic TZ20

santa

Spoguļkamērām Nikon IR video uzņemšanas opcija.

Modris

xnet pamatā kā vairums internetveikalu,viss notiek normāli,bet galvenā problēma ir piebraukšana,mašīnu praktiski nav kur nolikt.Tāpēc labāk izvēlos veikalus kur mašīnu ērti novietot.

Sarmīte

Pasūtīju tvaika slotu Philips. Izmēģināju preci un tā mani neapmierināja, tāpēc zvanīju xnet. Man atbildēja puisis, kas bija ļoti aizņemts, un paziņoja, ka varu atteikties no preces caur e-pastu. Uzrakst;iju atteikumu un nogādāju personīgi veikalam preci, kur man pieprasīja 20 EUR par preces lietošanu (izmēģināju slotu izmazgājot apm. 10 kv.m., bet iztīrīju to pirms nodošanas). Kad jautāju, uz kāda normatīvā akta pamata man pieprasa naudu, darbinieks atbildēja, ka viņiem kaut kā jāpārdod prece un Eiropas Savienības normatīvi paredzot šādas tiesības pārdevējam. Uz argumentu, ka līgumā tas netika paredzēts, man atbildēja, ka jāsaprot veikala situācija. Uz argumentu, ka tvaika slotas lupatiņa,kas tika izmantota, nemaksā tik daudz (veikalā divas lupatiņas un filtrs maksā 21 EUR), atbildes nebija. No pārdevēja ārienes bija redzams, ka viņš ķer uz muļķi.
CILVĒKI! NEPADODIETIES ŠĀDAI NAUDAS IZSPIEŠANAI, JO PTAL ATTEIKUMA TIESĪBAS NEPAREDZ NEKĀDU ZAUDĒJUMU ATLĪDZINĀŠANU PAR RŪPNIECĪBAS PRECES PĀRBAUDI! NEVAR ATTEIKTIES NO PATĒRĒJAMĀM PRECĒM< KAS IR PIEM. SMARŽAS.
Nekad vairs neizmantošu šā veikala pakalpojumus. Tagad gaidu naudu un nezinu vai saņemšu. Tad laikam būs jātiesājas, jo summa ir ap 100 EUR.



Ko lasa citi?