Uzņēmuma darbības pašanalīze

Tiesa nosaukums semināra tēmai, ko Organizāciju Attīstības Kluba pārstāvji Swedbank Business Network kontaktu rītā likuši, bija daudz pacilātāks – Izcila biznesa 9 elementi. Tomēr, rezumējot dzirdēto un praktiski kopīgi izanalizēto, gribas teikt, ka tā bija labi strukturēta uzņēmuma darbības pašanalīze.

Tiesa nosaukums semināra tēmai, ko Organizāciju Attīstības Kluba pārstāvji Swedbank Business Network kontaktu rītā likuši, bija daudz pacilātāks – Izcila biznesa 9 elementi. Tomēr, rezumējot dzirdēto un praktiski kopīgi izanalizēto, gribas teikt, ka tā bija labi strukturēta uzņēmuma darbības pašanalīze.

Nevaru nepadalīties ar šo atklājumu. Lai arī šis analīzes instruments vislabāk der organizācijām un uzņēmumiem ar vadības grupu, nevis individuālajiem uzņēmējiem. Kaut gan izdalītās kartītes, kuras aptaujas gaitā varēja aizpildīt, lai redzētu “platās” un “šaurās” vietas uzņēmuma darbībā, aizpildīju “ar gardu muti”. Man kā cilvēkam, kurš daudzām lietām pieiet diezgan analītiski un vizuāli, tad diagramma vai “tauriņš”, kas izveidojās no atbilžu iekrāsotiem laukumiem, deva diezgan uzskatāmu ieskatu uzņēmuma darbības gan stiprajos, gan vājajos punktos.


Attēlā saite uz aptauju, kuru aizpildot var paanalizēt sava uzņēmuma darbību

Vienam no atslēgas cilvēkiem un prezentētājam Mārim Milleram ir dabas dots runātāja talants, tā ka bija bauda klausīties. Turklāt otrs runātājs – Kārlis Urbāns – bija daudz piezemētāks, balstījās uz uzrakstītiem, izstrādātiem principiem un to pasausu, bet reizē vajadzīgu skaidrošanu. Tandēmā viens otru papildināja.

Taču klausītājam vajag stāstu ar aktiermākslas elementiem, citātiem, un Māris auditorijai to deva. Patika viņa salīdzinājums par to, vai vadītājs veiksmīgi augoša biznesa uzņēmumā var būt viens – viens lēmējs, viens kontrolētājs, viens pats stratēģiju bīdītājs. Citāts no Guntara Rača dzejas: “Ja cilvēks ir viens, Tad viņš ir kā piens. Un agri vai vēlu tas saskābst.” Secinājumus izdariet paši.

Tāpat arī par ideālu uzņēmumu, kā par ideālu vīrieti (piecas galvenās pazīmes) – viņš nedzer, viņš nesmēķē, viņš azartspēles nespēlē, viņš apkārt nevazājas un viņš neeksistē.

Kārlis atkal bija skarbāks, bet patiesība vien ir – bizness ir kā automašīna, ja tu to vari vadīt, vari pie vajadzības pārdot, vari iedot kādam citam pabraukt un viss darbojas, tad tas ir bizness. Ja izkāp vadītājs no mašīnas un tā sabrūk vai nav cita vadāma vai pārdodama, tad tā bijusi tikai viena  cilvēka veiksmīga nodarbošanās un nekas vairāk.

Patika, kā runātāji strādā ar auditoriju un iespēja reāli uz vietas izpildīt uzdevumu, pastrādāt, paanalizēt. Šāda veida seminārus uzskatu par visproduktīvākajiem. Izej pa durvīm ar paveikta darba sajūtu un kaut kur fonā kūsājošām idejām, ko un kā tālāk.

Rezumējot vēl dažas atziņas no Māra:
- Uzklausiet, ko iesaka, pamāca citi, pasakiet paldies par padomu, bet pieņemiet individuālu  un vienīgi savam uzņēmumam atbilstošu lēmumu.
- Meklējiet ar ko sadarboties, labus partnerus. Uzņēmumā svarīgi, lai būtu viens, kas domā, otrs, kas dara, trešais, kas runā, cits, kas pieraksta.
- Sistēmas ir jāveido, komandu veidot ir pagrūti, bet sevi veidot vēl grūtāk.
- Nepārdodiet savu dvēseli nedz Excel-im, nedz kādam citam rīkam.

Dalies:
Novērtē: 5 (6)

komentāri

Māris Millers

Paldies par labiem vārdiem, un mums (OAK) ir prieks, ka instruments darbojas un palīdz! :-)



Ko lasa citi?