Ieskats konferencē Biznesa Stratēģija 2017

Ja aiz loga vēl gana rudenīgs laiks un pāris grādi plusā, tad Aldara alus darbnīcas zālē valdīja decembrim atbilstošs noformējums – zilgana gaisma, apsarmojuši dekoratīvi zari, zvaigžņots kupols kā smalkas dekorācijas elements. Nu, skaisti! Bet saruna par nopietno - ko nesīs Latvijai nākamais gads, kādas ir globālās tendences un kā tās skars uzņēmējdarbības vidi.

Runātāji un to tēmas bija daudzveidīgas – no luteriskās draudzes mācītāja uz pārdomām rosinošās uzrunas par cilvēka un uzņēmēja dzīves jēgu un iedvesmojošās un sentimentu rosinošās mūzikas, dziesmas Igo izpildījumā, līdz pamatīgiem pētījumiem par darbaspēku, ģeopolitiku, tautsaimniecību, patēriņa uzvedību, vērtībām un motivāciju. Tas, šķiet, arī bija galvenais pasākuma šarms.

Mēs nevaram atļauties būt pavirši pret talantiem uzņēmumā - Armine Movsisjana (KPMG BALTICS)

Īpaši interesantas un noderīgas bija trīs runātāju iezīmētās tendences – pasaules attīstība 21.gadsimtā (Andris Strazds, Latvijas Banka), industriju nākotnes tendences un to attīstība pasaulē (Zlata Elksniņa-Zaščirinska, PWC) un Latvijas patēriņa motivācija kopš 2002. gada. Kas sagaidāms patēriņa uzvedībā 2017. gadā? (Gatis Bolinskis, CIVITTA LATVIA).

Dažas atziņas:

  • Pasaules ekonomikas gravitācijas centrs pārbīdās no Atlantijas okeāna (ASV un R Eiropas) uz Kluso okeānu (Ķīna).
  • ES nespēj sevi aizsargāt no ārēja spiediena. Salīdzinājums: valdības izdevumi militārajā jomā 43% ASV, 57% pārējā pasaule, lielākie izdevumi sociālajā jomā 58% Eiropa (tikai 4 valstis – Igaunija, Polija, Lielbritānija un Grieķija – pilda alianses vienošanos militāro izdevumu plānošanā).
  • R Eiropas valstis nav gatavas ļoti būtiskam cilvēka dzīves ilguma pieaugumam (~ 90 g). Turklāt Eiropai raksturīga labklājība uz parāda.
  • R sabiedrībā vērojama frustrācija, ka viņu ienākumi nepieaug.
  • Šrēdingerizācija (līdzība ar Šrēdingera kaķi), piemēram, pārvietošanās brīvajā Šengenas zonā vienlaikus pastāv un nepastāv u.tml.
  • Lielpilsētu laikmets. Lielās pilsētas ir daudz produktīvākas nekā izkliedētas iedzīvotāju kopas.

  • Izmaiņas, kas varētu notikt 50 gadu griezumā, mūsdienās notiek 5 gadu laikā.
  • Patreiz dzīvojam ceturtās industrializācijas virpulī, kas saistīta ar patērētāju uzvedības izmaiņām, resursu pieejamību un optimizāciju. Tradicionālos sektorus nomaina jauni.

  • IT kompānijas arvien vairāk kļūs par UX kompānijām.
  • Viens no sagaidāmiem tehnoloģiskiem pavērsieniem līdz 2025.gadam – 80% cilvēku būs digitālā klātesamība internetā.

  • 2020.gads – mobilās ierīces nodrošinās 50% ieņēmumus no Interneta piekļuves vairāk nekā 3/4 pasaules valstīs.

Biznesam nav vajadzīga digitālā stratēģija, bet biznesa stratēģija atbilstoši digitālajam laikmetam - Zlata Elksniņa-Zaščirinska (PWC)

  • Patēriņa uzvedībā izteikta virzība uz tradicionālajām vērtībām – stabilitāte un drošība, tiešā saskarsme, draudzīgums, noderīgas informācijas sniegšana. Tendence pieaug - “Es pērku to, kas man absolūti nepieciešams”, samazinās - “Es pērku savam priekam”.
  • Vērojums – ja cilvēks pērk preces atbilstoši savām vērtībām, viņš kļūst ar savu dzīvi apmierinātāks.
  • Iecienīts tēls – sabiedrisks, akcentē tīrību un veselību, neizceļas un neizlec. Vairs nav tik iecienīts – mērķtiecīgs, spēcīgs, ar stipru gribu, ambiciozs, prestižs, veiksmīgs, elegants.

  • Tendence piedāvājumā – drošības komponente pretēji detalizācijai un distancei: tradicionāls/labi pazīstams, reputācija, informācija par statusu (tās sniegšana), komplektu piedāvājumi.
  • Cena – labāk prognozējama, nemainīga, var atļauties, nevis emocijas: nopirkt vairāk, izdevīgi, atlaide/akcija.
Dalies:
Novērtē: 5 (4)

komentāri

Dana

lielākā daļa no šim atziņām jau tāpat bija zināmas arī bez konferences palīdzības, lielākoties tas ir tas par ko raksta delfos tevenetos un visur citur.



Ko lasa citi?