Flash uz HTML5. Eksperiments

Līdz ar iPhone popularitāti un Apple principiālo flash ne-atbalstu šīm ierīcēm novedis web izstrādātājus tuvu tādam procesam, ko varētu nodēvēt par svētā Grāla meklējumiem. Maziem solīšiem šinī virzienā dipina arī pats Adobe.

Līdz ar iPhone popularitāti un Apple principiālo flash ne-atbalstu šīm ierīcēm novedis web izstrādātājus tuvu tādam procesam, ko varētu nodēvēt par Svētā Grāla meklējumiem. Ar domu, ja izdotos atrast kaut ko tādu, kas derētu gan flash-compatible ierīcēm, kan iPhone. Maziem solīšiem šinī virzienā dipina pats Adobe.

Ir divas labās ziņas:

Pirmā labā ziņa - HTML5, kurš, kā nu mācēdams, atbalsta animāciju un transformācijas (canvas, WebKit). Ir 2D hardware atbalsts un, kas ne mazāk dīvaini, ka šajā tehnoloģiskajā skrējienā izrāvies ir IE9.

Nav 3D atbalsta. Šinī jautājumā aktīvi rosās Opera, taču, arī panākumu gadījumā, Operas tirgus daļa ir salīdzinoši neliela, lai šos sasniegumus varētu ņemt vērā un izmantot. 3D atbalsta ilgu laiku nebija arī Adobe Flash, kā rezultātā programmētāji veidoja pseido 3D, t.i. 3D transformācijas 2D plaknē. Pat vēl vairāk, tika izstrādātas speciālās bibliotēkas šādu transformāciju veikšanai, kā piemēram, Papervision, Sandy3D, Away, uc. Jācer, ka ar laiku kaut kas līdzīgs varētu uzrasties arī priekš HTML5.

Šī ir labā ziņa arī tamdēļ, ka mobilie pārlūki (gan Android, gan iPhone) atbalsta HTML5 un WebKit. [2]

Otra labā ziņa, ka Adobe sarosījies un sācis lūkoties iPhone virzienā. Flash CS5 parādījās iespēja veidot iPhone aplikācijas. No kā var secināt, ka AS3 kurš veidots ar CS5, ar kaut ko būtiski atšķiras no tā, kas veidots ar CS4. Šīs aizdomas apstiprina arī labās ziņas otra daļa, proti, ka Adobe ir laidis klajā speciālu programmu – Wallaby [1], kura konvertē no FLA uz HTML5. FLA failam, protams, jābūt veidotam CS5 vidē.

Eksperiments:

Eksperimentam izmantosim divas Flash animācijas. Vienu vienkāršu (izmantots klasiskais tweets), otru sarežģītāku (izmantots AS3).
Attiecīgi - Flash paraugs A un Flash paraugs B.

 Flash A  Flash B
HTML5, iegūts konvertējot
(atvērsies jaunajā logā)
HTML5, iegūts konvertējot
(atvērsies jaunajā logā)

Iegūtajā HTML5 redzam, ka animācijas pamatā tiek izmantots jQuery (kāpēc es dzirdu aplausus? ;) ) un WebKit.
Kā rezultātā:

  • Uz Opera (v 11) neredzam animāciju, bet redzam statisku bildi;
  • Uz Firefox (v 3.6.15) Flash A neredzam neko, Flash B redzam statisku bildi.
  • Uz Chrome (v 10.0.648.127) redzam Flash paraugam A animāciju (!), Flash B paraugam tikai statisku bildi.
  • Safari (Windows, v 3.1.2) – abiem Flash paraugiem redzam statisku bildi (bez animācijas).

Secinājumi:

Adobes žests izveidojot speciālu softu, kas ļauj konvertēt no FLA uz HTML5 ir apsveicams solis pretī iPhone aplikāciju izstrādei, taču svētā Grāla meklējumi turpinās, jo, piemēram, Firefox neatbalsta un, izskatās, neatblastīs WebKit. Rezultātā izveidojusies situācija, kad līdzpastāv vairākas tehnoloģijas, kuras, lai arī ir ar vienādu saukli (par HTML5), tomēr programmiski atšķiras. Faktiski izveidojusies situācija, ka, lai izveidotu pilnvērtīgu HTML5 web aplikāciju tas jāizpilda 3 platformām - WebKit, Trident un Gecko, kā arī jāpatur prātā atpakaļsavietojamība (t.i. ja klienta pārlūks vēl jo projām dzīvo HTML4 ērā).

 

Izmantotie avoti:

- http://labs.adobe.com/technologies/wallaby/
- http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_layout_engines_%28HTML5%29

Dalies:
Novērtē: 4 (9)

komentāri

x-is

Starp citu uz Safari 4.0.4 tam pirmajam rāda animāciju! Otrajam gan ne, nemainīga bilde ;)

android

Android pirmajam kautkas rotē, bet rāda, ka bilde nav atrasta (vai atpazīta). Otram nekustīga bilde

iinuu

Flash A paraugā varēja īsta pingvīna bilde griezties, vicinot plezniņas pa gaisu (smile) just for fun



Ko lasa citi?