BNI vērtības un vērtība

Atskats uz četriem gadiem ieteikumu mārketinga organizācijā BNI, kurā joprojām turpinu darboties un ieņemu personāla atlases nozares krēslu BNI Vivaldi grupā. 2015.gadā sākām ar trīsdesmit cilvēku grupu, šobrīd katra BNI agrā rīta dalībnieku skaits svārstās 50 – 70 robežās. Mēneša apgrozījums vidēji 110 000 EUR no darījumiem, kas radušies ieteikumu rezultātā.

Atgādināšu, BNI Vivaldi bija otrā grupa Latvijā, tā startēja 2016.gada 10.martā. Kopš šīs grupas dibināšanas no pašreizējiem 50 biedriem tikai 9, kuri darbojas tajā kopš atklāšanas. Atļaušos minēt izturīgāko vārdus – Zane Bičevska (DIVI Grupa), Lauris Kļaviņš (IIZI Brokers), Baiba Berovska (Ideju Kapitāls), Jānis Kančs (Rent IT), Liene Hodgina (HL&Partneri), Juris Veiklis (FlowerPitstop), Daiga Konradi (Ink-Idea), Gatis Orlickis (Baltic Pictures) un raksta autore – Inga Daliba (DarbaGuru).

Mans CV BNI Latvia organizācijā:
April 2019 – preset – Education Coordinator in BNI Vivaldi Latvia chapter
February 2018 - present - BNI Latvia Leaders Forum member
April 2018 – April 2019 - Communication Coordinator in BNI Vivaldi Latvia chapter
October 2017 - March 2018 - Mentoring Coordinator in BNI Vivaldi Latvia chapter
February 2016 - October 2017 - Vice-President of Quality in BNI Vivaldi Latvia chapter

Kā šis CV veidojas? Katrs BNI biedrs ir tiesīgs un uzskata par pienākumu laiku pa laikam uzņemties kādu lomu grupā, kas palīdzētu sasniegt kopīgus grupas mērķus. Pastāv zināma tīkla sistēma, katrai grupai ir direktors, virs kura vēl ir direktori, kas ir organizācijas amats. Tad ir vadības komanda no trim cilvēkiem un katram no vadītājiem ir sava komanda – konkrētu lomu veicēji. Pēdējie visi ir pro-bono un labprātīgie amati, kurus izvēlas paši vai arī tiek ievēlēti pēc direktora un iepriekšējās vadības komandas rekomendācijām.

Rekomendācijām un atsauksmēm te ir liels svars. Grupā jauns biedrs var tikt pieņemts tikai tad, ja pārējie biedri ir nobalsojuši PAR šī uzņēmēja un uzņēmuma iekļaušanu grupā. Ja kaut vienam no grupas ir nelāga informācija par konkrētā uzņēmēja negodprātīgo darbību, tad grupā nozares krēsls paliek tukšs un gaida nākamo pretendentu. Pieredze diemžēl rāda, ka neskatoties uz to, ka Rīga un Latvija ir gana kompakts tirgus, kur viens otru var gana labi pazīt. Dažreiz grupā iekļūst biedrs, kuram īsti nav tā godīgākā attieksme pret savu uzņēmējdarbību. Tiesa šāds biedrs ilgāk par gadu grupā neaizkavējas, bet tomēr uzticamību pret sevi sagrauj palielam uzņēmēju lokam. Tas ļoti skumji un nepatīkami, it īpaši, ja izbaudi to uz savas ādas.

Savukārt iepriekš minētie biedri, kuri jau trīs un vairāk gadus strādā kopā, ieguvuši pārējo neviltotu uzticamības kredītu. Tāpēc jāpiekrīt Latvijas BNI grupu direktoru Marta Ešenvalda un Edgara Zālīša apgalvojumam, ka BNI nav sprints, tas ir maratons.

Bet BNI izaugsme Latvijā ne uz brīdi nav apstājusies kopš 2015.gada 17.marta, kad notika pirmā informatīva sanāksme Rīgā pirms pirmās BNI Wagner grupas dibināšanas. Šobrīd ir četras darbojošās grupas – Wagner, Vivaldi, Zapp, Artmane. Visas tiekas Rīgā. Tūlīt tūlīt darbu sāks īpašā BNI Morbergs grupa, kurā iecere apvienot vadītājus un īpašniekus no uzņēmumiem ar lielu apgrozījumu jeb tirgus līderus. Par šīs grupas tapšanu parūpējies Marts Ešenvalds. Vēl startēs grupa BNI Segewold – pirmā grupa ārpus Rīgas. Kā jau no nosaukuma nojaušat, tā būs Siguldā. Šīs grupas radītājs un aizbildnis Edgars Zālītis. Bet arī tas vēl nav viss. Vismaz vēl divām grupām ir pieteikušies aizbildņi un drīz sāksies biedru komplektēšana BNI Kettler un BNI Bērenss grupām.

Jaunums ir tas, ka katrai grupai ir arī savs vēstnieks. BNI Vivaldi vēstniece nu jau šķiet gadu ir Ieva Johnsson. Tāpat tieši Vivaldi grupā, kura joprojām ir Latvijā biedru skaita ziņā lielākā grupa, ir ieviests jauno biedru pārbaudes mēnesis, kura laikā jaunpienācējam jāizpilda vairāki uzdevumi – jāapmeklē mācības, obligāti jāierodas uz visiem BNI agrajiem rītiem, jāatved vismaz viens viesis un jātiekas ar biedriem viens pret viens, lai varētu sākt dot ieteikumus.

Palielinājusies BNI krēsla vērtība, tāpēc BNI Lietuvas un Latvijas tēvi izdomājuši celt iestāšanās maksu grupā. Ja līdz šim četrus gadus biedra iestāšanās nauda bija 850EUR+PVN, tad no š.g. 1.jūlija tā būs 950EUR+PVN. Jāskaita klāt brokastu nauda, kas iemaksāja katru agro rītu 12EUR (bija 10EUR, gada laikā ~ 52 agrie rīti). Kā arī simboliska maksa par mācībām, bet tomēr – 5 EUR. Protams, vēl fonda naudiņas biedru sveikšanai, materiālu drukāšanai, vizītkaršu stendu izgatavošanai u.tml. Nu, vismaz uz pusotru tūkstoti rēķinies gadā.

Vai tas atmaksājas? JĀ. Pie nosacījuma, ja negaidi miljonus un to, ka viss notiks pats no sevis. Pārdošanas un mārketinga darbs te ir liels. Laika resurss un attiecību veidošanas un uzturēšanas māksla ievērojama. Pašdisciplīna un pozitīvisms pamatīgs. Cik daudz un kuri biedri un to uzņēmumi ieguvuši papildus apgrozījumu savam biznesam tieši no BNI vari izlasīt - www.bnistasti.lv – reāli cilvēki, reāli cipari, reāli stāsti.

Nu un beidzot parunāsim ne tikai par vērtību, bet arī par vērtībām. Tās formulētas septiņos galvenajos punktos:
1. Givers Gain® jeb dots devējam atdodas.
2. Attiecību veidošana
3. Mūžizglītība
4. Tradīcijas + inovācijas
5. Pozitīva attieksme
6. Solījumu izpilde
7. Atzinība

Man nesen jautāja vienā no BNI rītiem atkal padalīties ar to, kāpēc es tik ilgi esmu BNI. Tā mana atbilde ir šīs vērtības, iekšējā kultūra un to košana un uzturēšana ikdienā ir tas, kas mudina pievienoties kādai organizācijai vai uzņēmumam. Ja vērtības ir dzīvas un sakrīt ar manām vērtībām, es šajā konceptā labprāt darbojos un jūtos labi. Un, kas gan cilvēkam dzīvē ir galvenais, būtībā tas, ka ir LABI – ir draugi, ir nauda, ir dzīvesprieks, ir iespēja izaugsmei un kāpšanai ārpus komforta fonas, ir potenciāls pašam augt un audzēt citus.

BNI biedri gan strādā, gan atpūšas kopā. Nereti ir dienas, kad saproti, ka visa diena veltīta BNI konceptam un cilvēkiem, kuri darbojas tajā. Vai tas ir slikti? NĒ, ja vien pieņemt BNI kā sava biznesa audzēšanas platformu. Tā kā pēdējo gadu biju iekšējās un ārējās komunikācijas koordinatore, tad foto arhīvā ir uzkrājušās vairāk nekā 2,5 tūkstoši bildes un video no dažādiem BNI pasākumiem, ar dažām labprāt padalīšos arī savā blogā, lai Tu, lasītāj, varētu mazliet sajust BNI grupas atmosfēru un iespējams kādreiz atnākt pie mums ciemos un pat darboties kopā. Ja tāda vēlme ir, droši sūti ziņu man uz e-pastu vai uzmeklē mani sociālajos tīklos Facebook vai LinkedIn.

Dalies:
Novērtē: 5 (1)
Skatīts: 110

komentāri



Ko lasa citi?