Trīs gadi BNI

Tieši trīs gadus atpakaļ 2015.gada 17.martā plkst. 6:45 viesnīcā Mercure Riga Centre notika Latvijā pirmā informatīvā tikšanās, kurā tika stāstīts par Business Network International organizāciju un tās darbības principiem.

Tieši šajā tikšanās reizē es aizpildīju biedra pieteikuma anketu, un tas pilnībā izmainīja to, kā es sāku strādāt ar klientu piesaisti savam biznesam. Tā bija atteikšanās no aukstajiem zvaniem, e-pasta mārketinga, tikai ieteikumu un attiecību mārketings, kā arī aktivitātes sociālajos tīklos un aktīva tīklošanas pasākumu apmeklēšana.

BNI uzņēmēju biznesa klubi Latvijā

Pirmā grupa - BNI Wagner – tika atvērta 2015.gada 1.jūlijā. Tā ir vecākā un, iespējams, nopietnākā grupa līdzšinējā BNI vēsturē. Tai 2016.gada 10.martā sekoja – BNI Vivaldi – šobrīd Latvijā lielākā, enerģiskākā un straujāk augošā grupa. Tajā es arī esmu nopirkusi sava biznesa krēslu. Atgādināšanu BNI nosacījumus – grupā var būt tikai viens konkrētās nozares pārstāvis, jo pastāv nekonkurences likums.


Foto: BNI ieteikumu kartītes, kas tika lietotas grupas darbības sākumā un kuras vēlāk aizstāja reģistrācijas elektroniskajā BNI Connect sistēmā

Vēlāk, 2016.gada vasarā tika atklāta vēl viena grupa, šoreiz ar krievu darba valodu, BNI Artmane, bet 2018.gada 1.martā – trešā latviešu grupa – BNI Zapp. Kopējais grupu biedru iegūto darījumu apgrozījums šobrīd ir virs pieci miljoni eiro.

Kas gan piesaista uzņēmējus šajos biznesa klubos?

Pirmkārt, emocionālā pieredze – grupas biedru atvērtība, pozitīvisms, nekonkurence, sadarbība. Jāpiemin arī BNI kluba noteikumi, kas liek katram iziet no savas komforta zona. Tās ir gan agrās celšanās, obligātais apmeklējums, disciplīna, īsās 30 sekunžu pašprezentācijas katru nedēļu, dalīšanās ar pieredzi, vērtīgiem kontaktiem, savstarpēja izpalīdzēšana un konsultēšana dažādos profesionālos jautājumos. Biedra pleca sajūta.


Foto no BNI Vivaldi rīta restorānā “Osta”

Otrkārt, iespēja audzēt sava biznesa apgrozījumu, palīdzot citiem ar “siltiem” biznesa kontaktiem, uzņemoties pro bono pienākumus grupā, palielinot savu redzamību un uzticamību. Tas ir arī uzņēmēja kvalitātes jautājums. Uzticamība kontaktiem, kas nepievils.

Treškārt, pašizaugsme kā personībai. Nenovērtējama sadarbošanās pieredze daudz dažādiem nozaru pārstāvjiem, dažādiem raksturiem un personību tipiem. Vadības un līderības pieredze. Biznesa attiecību veidošanas pieredze. BNI mācības, kas noderīgas gan grupas darbības stiprināšanai, gan katram sava biznesa procesu analīzei un uzlabošanai.


Foto no BNI apmācībām

Piemēram, līdz šim biju dzirdējusi, lasījusi par specializēšanās lietderību, taču nebiju veikusi klientu tipu un ienākumu analīzi, balstoties uz tiem. Pastrādājot ar trīs gadu uzkrāto pieredzi un datiem, sapratu, ka es pārstāvu ne tikai personāla atlases un konsultāciju jomu, bet gan šaurāk esmu specializējusies tieši tehnisko vakanču atlasē uzņēmumiem. Tā ir mana spēcīgā puse un to man ir jāattīsta, jāpičo un jāieguldās. Pēc principa – tas, kas der visiem, īstenībā neder nevienam. Esiet specifiski, esiet unikāli!

Jaunie kontakti aizved tur, kur nekad nebūtu domājusi nokļūt

Šajos trijos gados esmu sastapusi un iepazinusi vairāk cilvēku nekā iepriekšējo desmit gadu laikā. Uzzinājusi par tik daudz un dažādiem lieliem un maziem biznesiem Latvijā. Esmu izdevusi grāmatu par personāla atlasi sociālajos tīklos un tīklošanas pasākumos “Kā rekrutēt veiksmīgāk” ar BNI biedra Jāņa Ogas (apgāds Mansards) atbalstu. Vadījusi vairākas meistarklases un piedalījusies konferencēs, jo mani ir ieteikuši to rīkotājiem. Uzstājusies lielu un mazu auditoriju priekšā, pārvarot nedrošības sajūtu un attīstot publisko runu. Vadījusi darba grupas.


Foto: Jānis Oga, Mansards vadītājs, izdevējs, es BNI rītā pirmo reizi rokā turu savas tikko izdotās grāmatas eksemplārus, Aiga Veckalne, tulkot.lv vadītāja, grāmatas tekstu redaktore

Un pats labākais, ka esot šajā organizācijā, es saprotu, ka pats interesantākais vēl ir priekšā. Daudzie izaicinājumi, kas neļauj ne mirkli atslābt. Sevis uzturēšana tonusā un pašdisciplīna. Galvenais nestāvēt malā, atbildēt “jā” jauniem pienākumiem, jaunām situācijām un jaunām attiecībām. Iespējams, es mazliet idealizēju BNI konceptu, bet līdz šim nekas labāks tieši uzņēmējiem Latvijā nav bijis.

Ziedojumi BNI dieviem

Būt BNI biedram nav “lēts prieks”. Dalības maksa grupā ir ap tūkstoti eiro gadā plus brokastu izmaksas un plus mācību izmaksas, t.i., ap 1608.50 eiro. Šī brīža krēsla vērtība tajā grupā, kurā esmu biedrs, ir ap 26 000 eiro jeb tik, cik vidēji katrs biedrs ieguvis apgrozījumu. Manā gadījumā, tas ir ļoti reāls skaitlis.

Foto no BNI rīta viesnīcā Park Inn

Taču nauda nav pat lielākais sākotnējais ieguldījums, ko katrs biedrs velta BNI uzņēmēju klubam. Vislielākais un mūsdienās visdārgākais resurss ir laiks. Tās ir iknedēļas rīta tikšanās no 6:45 – 9:30, tās ir viens pret viens tikšanās vienu divas reizes nedēļā, tās ir trīs stundu apmācības vienu reizi mēnesī, tie ir līderu forumi vienu reizi mēnesī, tās pusotru stundu garas spēka grupu tikšanās vienu reizi mēnesī, tās ir biedru komitejas vai vadības grupas sapulces.

Tā ir būšana “online” gandrīz 24h diennaktī, jo nemitīgi saņem ziņas WhatsApp aplikācijā telefonā, Facebook slēgtajās un atvērtajās grupās, e-pastā un BNI Connect aplikācijā. Tas kļūst par tavu dzīvesveidu, ikdienas rutīnu, esošā biznesa neatņemamu sastāvdaļu.

BNI mainās

BNI grupā mainās ne tikai personālijas (daži nepagarina dalību pēc gada vai arī tiek palūgti atstāt grupu pasivitātes dēļ), bet arī iekšējās struktūras un kārtības nosacījumi. Piemēram, sākumā BNI mācības tika iekļautas biedra dalības maksā, šobrīd par katru apmācību apmeklēšanu jāpiemaksā vismaz vēl 5 EUR. Atgādināšu, ja gribi būt biedrs, tad tās ir obligātas.

Tāpat, sākot ar šo gadu, BNI Latvijā tiek veidota noslāņošanās – mazie un vidējie uzņēmumi vienās grupās, bet TOP nozaru spēlētāji citās (pēdējā grupa vēl tapšanas stadijā). Tika izveidots arī VIP klubs (līderu forumi), kurā var ietilpt katras grupas bijusī un esošā vadības komanda, zelta kluba biedri un labākie performētāji vai naudas nesēji. Ir vērts iespringt, lai būtu starp labākajiem, jo redzamība un uzticamības veidošana vairs nav vienas grupas ietvaros, bet visu, pagaidām četru grupu, līmenī. Ak jā, ja esi apņēmies būt daļa no šīs līderu grupas, ikmēneša dalība forumos obligāta.

Vēl viens jaunums, kas tika nesen paziņots BNI Vivaldi grupas rītā, ka dalība turpmāk tiks pagarināta tikai tiem biedriem, kuri gada laikā citiem būs pienesuši vismaz 10 000 EUR. Pēc būtības, lai ar garantiju nodrošinātu darījumu realizēšanos, tev no biedriem gada laikā jāiepērkas vismaz par 10 000 EUR vai jābūt tik prasmīgam pārdevējam, lai spētu tik ļoti labi ieteikt otra biedra biznesu, lai tas 100% realizējas darījumā.


Foto no BNI rīta, runātāja – Aiga Veckalne, kura kopā ar Gati Zāmuru 2015. gada pavasarī Latviju iepazīstināja ar BNI konceptu

Gaužām interesanti, kā tas viss augs un attīstīsies tālāk. Koncepts vienkārši fantastisks, no sirds apbrīnoju tā radītāju – tajā ir daudz kas no biznesa vadības, līderības, attiecību mārketinga, reliģijas, kulta, finanšu shēmām, mafijas ģimenēm, karteļiem. Nobaidīja manis lietotie apzīmējumi? Tad šis nav priekš Tevis. BNI cilvēks ir cilvēks ārpus komforta zonas, kuram nekad nav diezgan, kurš gatavs vienmēr noiet vēl vienu lieko jūdzi.

Uz tikšanos kādā no BNI agrajiem rītiem!

Dalies:
Novērtē: 5 (1)

komentāri



Ko lasa citi?