Expo Biznesam 2015 apmeklējums

Šodien pus dienu pavadīju biznesa risinājumu un kontaktu gadatirgū, kas norisinājās Radisson Blu Hotel Latvija telpās. Te bija gan dažādu nozaru uzņēmumu stendi, gan divas zāles, kur paralēli notika 30 minūšu gari semināri, gan individuālo konsultāciju telpa. Taču vislielāko apmeklētāju interesi un līdzdalību izraisīja tieši divas citas aktivitātes - kontaktu siena un zibkontakti.

Šodien pus dienu pavadīju biznesa risinājumu un kontaktu gadatirgū Expo Biznesam 2015, kas norisinājās Radisson Blu Hotel Latvija telpās. Te bija gan dažādu nozaru uzņēmumu stendi, gan divas zāles, kur paralēli notika 30 minūšu gari semināri, gan individuālo konsultāciju telpa, kur pie galdiņiem varēja pēc iepriekš saskaņota grafika aprunāties par interesējošiem jautājumiem. Taču vislielāko apmeklētāju interesi un līdzdalību izraisīja tieši divas citas aktivitātes - kontaktu siena un zibkontakti.

Kontaktu siena

Uz kontaktu sienas no abām pusēm ( sākumā mazliet kūtri, tad aizvien vairāk) tika stiprinātas kontaktu lapas ar pieprasījumu pēc interesējošā pakalpojuma vai produkta ar uzņēmuma kontaktpersonas vizītkarti. Savukārt pārējie pasākuma dalībnieki varēja uz šīm lapām piespraust vai pielīmēt savas vizītkartes kā apliecinājumu gatavībai runāt par sadarbību konkrētā pakalpojuma sniegšanā vai produktu piegādāšanā. Spriežot pēc vizītkaršu daudzuma, vispopulārākie pieprasījumi un piedāvājumi bija tieši biznesa konsultāciju un apmācības, personāla piesaistes un novērtēšanas, mājas lapu izstrādes un citu IT risinājumu jomā.

  

Zibkontakti

Tāpat arī zibkontakti, kuros piedalījos jau otro reizi (pirmo reizi saskāros ar šo aktivitāti LTRK), bija gana labi apmeklēti. Princips - divas viens otram pretī sēdošas dalībnieku rindas, vadītājs, kurš kontrolē īso pašprezentāciju laiku (1 minūte karam) un mainīšanās, pārsēstoties par vienu krēslu pa labi, līdz ikviens dalībnieks ir savstarpēji iepazinies, apmainījies ar vizītkartēm un īsumā aprunājies. Aktivitāte prasa paprāvu kaudzīti ar vizītkartēm, spēju pateikt par savu biznesu galveno, pajautāt interesējošo jautājumu un diezgan spēcīgas balss saites, jo no nepārtrauktās un paskaļās runāšanas var aizsmakt balss.

Semināri

Izdevās arī noklausīties divus mini seminārus. Pirmajā "Būt vai nebūt - tāds ir jautājums! Kāda ir Tava uzņēmuma jēga?" uzstājās divi runātāji - Kaspars Kauliņš (Trivium) un Linda Saulīte (Vizeum). Pirmais par darbinieku iesaistes nozīmību uzņēmuma darbībā. Patika viņa salīdzinājums - "pozitīvā neapmierinātība" - kad gribas kaut ko izdarīt labāk, kaut ko vairāk, kvalitatīvāk u.tml.

Vadītāja galvenā atbildība mūsdienu uzņēmumā ir piešķirt jēgu - kāpēc kaut ko darām? Ilgtspējīgi uzņēmumi ir tie, kam ir jēga, un to prot ne tikai radīt, bet arī prot komunicēt darbiniekiem, klientiem, sadarbības partneriem.

Linda savukārt pārņēma stafeti, papildinot domu par gudru vadītāju. 21.gs. ir ļoti personīgs: mēs vairs nerunājam par lietām vai precēm, bet gan par to, ko tās man dod. Pāreja no medijiem uz personīgo pieredzi, no patērētāja uz personību, no produkta uz rezultātu un ietekmi, no segmentācijas uz interešu grupu, no funkcionālajiem zīmoliem uz vērtību un pārmaiņu radītājiem.


Radīt jēgu nevis pozicionējumu:
- Tici tam, ko saki!
- Padari klientu par varoni nevis zīmolu!
- Radi pozitīvas pārmaiņas dzīvē!


Jēgpilna komunikācija, pirmkārt, ir klausīšanās un, otrkārt, dialogs.

  

Otrā semināra "Integrālais modelis - nākamais pakāpiens biznesa domāšanā" runātājs Jānis Audijāns (SmartStream) mēģināja apgāzt daudziem sev pieņemto atziņu - cilvēki nemainās! Viņš iepazīstināja ar 8 apziņas attīstības stadijām jeb memiem, kur katram no tiem demonstrētajā shēma piešķirta sava krāsa.

1.pakāpes domāšana:
1.mems - Arhaiskie instinkti (bēša krāsa) - 1% pasaules iedzīvotāju;
2.mems - Maģiskais animisms (purpura) - 10% pasaules iedzīvotāju;
3.mems - Egocentriskās varas mems (sarkans) - 10% pasaules iedzīvotāju;
4.mems - Mītiskā kārtība (zila) - 40% pasaules iedzīvotāju;
5.mems - Zinātniskie sasniegumi (oranžais) - 30% pasaules iedzīvotāju;
6.mems - Jūtīgais indivīgs (zaļā) - 10% pasaules iedzīvotāju.

2.pakāpes domāšana:
7.mems - Integrējošais (dzeltenais) - 1% pasaules iedzīvotāju;
8.mems - Holistiskais (tirkīzzilais) - 0,01% pasaules iedzīvotāju.

Tam sekoja mazs ieskats Ken Wilber Integrālajā modelī. Pieļauju, ne vienas vien stundas tēma.  Nu ko, vēl viena teorija no Amerikas ar savām tiesībām uz dzīvošanu. Saskatīju vairākas pretrunas, bet visumā ļoti interesanti par tādu uzzināt.

Dalies:
Novērtē: 5 (2)

komentāri



Ko lasa citi?