Radošo industriju konferences Subject:Creativity apmeklējums Liepājas Lielajā Dzintarā

Pateicot atsauksmēm un diezgan plašai reklāmas kampaņai sociālajos tīklos, šogad nolēmu apmeklēt vienas dienas konferenci Subject:Creativity, kas bija veltīta četriem aspektiem - identitāte, vieta, robeža un cilvēks. Vilināja arī doma pabūt jaunuzceltajā koncertzālē Lielais Dzintars Liepājā. Uzreiz jāsaka, ka neskatoties uz plāniem palikt ilgāk Liepājā, ap pusnakti biju atpakaļ Rīgā. Kāpēc tā, par to tālāk sīkāk.

Tātad piektdien, 19.februārī, diezgan agrā rīta stundā (ap 6:30) kopā ar savu BNI kolēģi Vitu Kaivi devāmies no Rīgas ar auto Liepājas virzienā, jo pulksten 10:00 sākās dalībnieku un viesu reģistrācija. Laiks nelutināja, ceļu klāja uzsnidzis slapjš sniegs, bet, tuvojoties vēju pilsētai, parādījās arī gana bieza balta miglas siena visapkārt.

Pasākuma organizācija un materiālais nodrošinājums

Neskatoties uz visu to, laicīgi bijām klāt. Ērti novietojām auto bezmaksas stāvvietā, kas atrodas pāri ielai no Lielā Dzintara. Tā ēka miglas rītā pacēlās virs pilsētas silueta kā paliels nevienādmalu izliekts klucis un varenā dzintara krāsas stiklotā fasāde nebija saskatāma. Ēkā jau drūzmējās apmeklētāju pūļi. Smidzināja sīks lietutiņš.

Sākums bija daudzsološs. Patīkami pārsteidza labā organizācija - norādes, sagaidītājas, vārdu kartītes ar pasākuma programmu, runātājiem, tēmām, mirkļa birku #subjectcreativity un telefona numuru SMS jautājumu iesūtīšanai konferences runātājiem, lieliskas kvalitātes paliela Purpurs piezīmju klade, brendota koka pildspalva, īpašo piedāvājumu kuponu grāmatiņa, kafijas pauze ar brokastu pārslām un jogurtu, ābolu kastes ar dažādu šķirnu āboliem, ūdens pudelītes u.tml.

Arī pusdienu pauze un augļu pauze bija labi organizētas. Pūlis, kas bija ap 800 apmeklētāju, tika novirzīts ar norādēm, kuras turēja rokās organizatoru personāls, un organizēts pareizi. Arī pasākuma atbalstītāji bija pacentušies gan ar informatīvajiem un reklāmas stendiem, gan ar dažādiem vēderpriekiem. Piemēram, Laimas saldumu galds bija pilns ar zefīriem, dažādu veidu konfektēm, kūciņām - ēd, baudi, izgaršo, cik vien gribi. Līdz par vakara noslēgumam plkst. 19:00 saldumi bija pastāvīgi pieejami katram viesim, jo notika nepārtraukta produkcijas papildināšana. Savukārt vakarā uzņēmums Aldaris uzsauca viņu jaunāko zīmolu aliņus.

Ēkas stiklotā ārsiena, no iekšpuses skatoties, arī gana iespaidīga. Daudzi labprāt fotografējās, apbrīnoja. Žēl, ka nebija lemts to ieraudzīt saules staru apspīdētu, jo pieļauju būtu daudz iespaidīgāks efekts. Trepītes un ejas gan gana mulsinošas, pirmo reizi, lai nokļūtu līdz 1.balkonam, bija rūpīgi jāieskatās norādēs. Zāle gaiša, vizuāli kompakta, bet reāli ļoti ietilpīga, ar labu akustiku. Mulsināja dažādu augstumu grīda starp solu rindām, lēzenie neierastie pakāpieni paklupināja ne vienu vien aušīgo viesi.

Konferences Subject:Creativity runātāji un gūtas atziņas

Konferenci moderēja Māris Olte, aicinot 20 runātājus visas dienas garumā vienu pēc otra uz skatuves. Pieteiktās četras manis jau iepriekš minētās tēmas konferences laikā netika īpaši akcentētas vai nodalītas (vismaz tas nekādi nenolasījās). Pamatā visi lektori runāja par radošumu kā tādu, robežām, cilvēku un pilsētvidi, inovācijām, veiksmēm un neveiksmēm.

Turpmāk dažas manis saklausītas atziņas un feeling-s no dalībnieku uzstāšanās - kā vienmēr dziļi subjektīvas, protams.

Vaira Vīķe-Freiberga  - Identitāte kā radošuma un ražīguma pamats

Kā vienmēr iedvesmojoša, korekta un lieliska runātāja. Aplausi pirms un pēc eksprezindentes uzstāšanās ilgi nerima. Pie sevis nodomāju, lūk, tieši tādam ir jābūt valsts prezidentam, lai tauta mīlētu un cienītu un tieši tā vienmēr sagaidītu. Atkāpei - vēlāk Freibergas kundze bija sastopama un pieejama sarunai praktiski katram pasākuma apmeklētājam turpat lejā kafijas pauzē.

Atziņas no uzstāšanās:

  • Aplams apgalvojums, ka gudri cilvēki parasti ir neglīti, vai otrādi, ka skaista blondīne nevar būt gudra. Stenfordas pētījums parādīja, ka gudrākie bērni ir arī skaistāki, simpātiskāki.
  • Spēja pielāgoties apstākļiem ir daļa no radošuma.
  • Radošumam vajadzīga brīvība no pareizuma.
  • Pirmais un galvenais šķērslis radošumam  - "mēs vienmēr esam darījuši tā".
  • Katram cilvēkam ir jāatceras - man ir tiesības būt radošam; es vienmēr varu augt, mainīties un uzlaboties.
  • Nemēģiniet būt radoši tur, kur nevajag. Ikdienas pozitīvajai rutīnai ir labums. Neklausieties, ja kāds grib iestāstīt, ka jāceļas no gultas ar labo vai kreiso kāju, tad veiksies labāk. Kāpiet no gultas ar to kāju, no kuras puses stāv gulta un ir ērtāk!

Būt atvērtiem pasaulei - ausis, acis, sirds un prāts vaļā!

Parisa Zarnegar (Zviedrija) - The science of possibility

Neirozinātniece, kuras uzstāšanās sākās ar pamudinājumu - tā nav mana, bet jūsu diena šodien. Tāpēc esiet aktīvi, cik vien varat būt! Jāsaka ļoti patiess apgalvojums, par patieso šādu pasākumu apmeklējuma mērķi.

Atziņas no uzstāšanās:

  • Katra radošā procesa viena no sastāvdaļām ir inkubācijas periods, kad katrai idejai jādod laiku attīstīties tavā prātā. Nedari neko, vai esi pie dabas, skrien un tikai velti laiku domāšanai.
  • Mūsu smadzenes ir veidotas tā, ka pieprasa iesaistīšanos (engagement) un dalīšanos idejās ar citiem cilvēkiem. Nav jātur ideja pie sevis vai jābaidās, ka to kāds nozags. Ja arī tā, tad tā būs tikai kopija, bet oriģināls paliks pie jums, jūsu galvās.
  • Identitāte ir cieši saistīta ar radošumu. Zini, kas Tu esi!

Using  your mind to change your brain!

Nara Petrovič (Slovēnija) - Riding the wave of inner calling

Baskājis - cilvēks, kurš jau vairākus gadus vienkārši nenēsā apavus, jo viņa pārliecība, ka apavu nēsāšanai nav nekāda vērā ņemama pamatojuma.

Atziņas no uzstāšanās:

  • Viss lielais sākas no viena cilvēka, nevis no vairākuma.
  • Savu identitāti mēs veidojam ar stāstu palīdzību, atbildot uz jautājumu - kas es esmu?

Zane Eniņa - Sapņa anatomija

Viņas uzstāšanās bija stāsts par to, kā viņa realizēja sapni par braucienu uz Antarktīdu. Zane savāca 5000 ziedojumos šim ceļojumam, kā arī veicināja sabiedrībā diskusiju par to, kas drīkst un kādiem mērķiem lūgt līdzekļus?

       

Zanes sapņu anatomija: 1. Ideja 2. Mērķis 3. Forma 4. Pamats 5. Degsme 6. Savējie 7. Paldies

1. Piepildīt savus sapņus

2. Neuztraukties par to, ko citi teiks

3. Priecāties par to, kas tev ir

Un, protams, viņas prezentācija man īpaši bija saistoša ar vizuālajiem materiāliem un neatņemamu tajos tēlu - pingvīnu.

Gatis Mūrnieks - Vai latviskumam ir nākotne?

Diezgan patētiska un klasiskai lekcijai no kanceles un no lapiņas līdzīga uzstāšanās, kaut arī doma un ideja svētīga. Laba atziņa - latvieši ir spēcīgi savā radošumā, kad jābūt PRET, vēl jāmācās būt spēcīgiem, kad jābūt PAR.

Latviskuma nākotni nevar paredzēt, bet to var veidot, ja tai tic.

Mārtiņš Ķibilds - Cilvēka vieta arhitektūrā. Arhitektūras vieta cilvēkā   

Stāsts par viņa veidoto raidījumu ciklu "Adreses".

  • Vietas jēdzienam ir vairākas nozīmes - fizisks punkts kartē, darba vai dzīves vieta, vieta cilvēka apziņā un visbeidzot vieta sirdī - Būt savā vietā! (mīlēt to, ko dari)
  • Ja kaut ko gribi labi izstāstīt citam, tad pašam par to jāzina trīs reizes vairāk.
  • Nebaidies būt personisks, pat ja tas ir uzņēmuma profils (Mārtiņš Ķibilds. Adreses)

Tony Armstrong (Lielbritānija) - Keep it local    

Uzstāšanās, ko var apzīmēt - par ko vispār bija stāsts?

Jānis Ķīnasts - No telpas uz vietu? Vietrade?

Vietradis, kurš dalījās savā filozofijā par vietu, tās ģeogrāfiju, dizainu un potenciālu. Retorisks jautājums - kā cilvēki var sarunāties, ja nav vietas, nav sarunu ģeogrāfijas?!

Piemēri  - trīs projekti, no kuriem viens ir DarbaVieta Blaumaņa ielā Rīgā - coworking space. Cilvēki šeit atnāk dēļ telpas, bet paliek dēļ vietas.

No kurienes mēs nākam nav tik svarīgi kā tas, uz kurieni dodamies.

Viesturs Celmiņš - Pilsētas smagā roka

Runātājs, sociālatropologs, savā prezentācijā parādīja piemērus ar projektiem, kuri ir vizuāli un telpas apjoma ziņā grandiozi, pārsnieguši visus iespējamos budžetus un ekspluatācijā nodošanas termiņus, taču rezultātā bankrotējuši. Kāpēc neizdodas un kāpēc izdodas?

Lai izdotos pēc runātāja domām jāievēro 3 pamatprincipi - augsne (vietas, ēkas stāsts), ansamblis (ēkai nav jādominē vidē, bet to jāpapildina) un attiecības (darbs ar auditoriju, cilvēkiem, kas šo ēku lietos).

Ģirts Majors  - Ko izklaides bizness dod pilsētas un reģiona attīstībai?

Festivāla Pozitivus, kas šogad jau piedzīvos desmito gadadienu, veiksmes stāsts Salacgrīvā. Galvenā runātāja atziņa par izdošanos - rīkot kaut ko grandiozu nevis lai apmierinātu savas ambīcijas, bet gan lau apmierinātu klausītāju, apmeklētāju vajadzības.         

Uldis Pīlēns - Redzēt pāri robežām         

Atziņas no uzstāšanās:

  • Radošā industrija ir robeždomāšana, nevis horizonta domāšana.
  • Ceļš uz ilgstošiem panākumiem sākas mūsu iekšpusē.
  • Daba neuzkrauj cilvēkam vairāk, nekā tas var panest.

Jānis Vanags - Inovācijas = nauda

Uzstāšanās - airBaltic reklāmprezentācija par ieviestajiem pakalpojumiem.

Brendan Jan Walsh (Nīderlande) - Do you dare to pioneer?

Uzstāšanās, ko var apzīmēt - Kādu zālīti pīpējam?! Bet Puaro ūsiņas un lakādas kurpes bija stilā.

Arnis Jaudzems  - Pārkāpt robežai, lai būtu soli priekšā

Uzstāšanās - līdzīgi airBaltic arī šeit Sixt reklāmprezentācija par ieviestajiem pakalpojumiem.

Vienīgā robeža ir zīmola solījums!

Vestards Šimkus - Vai robeža ierobežo?

Manuprāt, ļoti sirsnīga uzstāšanās - praktiski vienkārša, bet no otras puses dziļa saruna ar auditoriju par robežām māksliniekam.

  • Labprātīgi ierobežojumi ir nepieciešami.

Lūk, mazs fragments no uzstāšanās

Lotte Tisenkopfa-Iltnere  - Jaucot barjeras starp ražotāju un cilvēku       

Runātāja diskutēja par cilvēka (apzināti nesaucot - klienta) un ražotāja attiecībām, kas gadsimtu laikā būtiski mainījušās. Attālums samazinājies. Attiecības kļuvušas daudz ciešākas, atvērtākas un ar nekavējošos atgriezenisko saikni.

Open Business - organizācijas centrā ir atbilde uz jautājumu KĀPĒC? Kopādomājoša organizācija, kas iekļauj sevī jēdzienus Open Innovation - lietotāju veidots produkts; Open Data - dalīšanās ar ražotnes tehnoloģiskā procesa informāciju, kas agrāk tika uzskatīts par firmas noslēpumu; Transparency, Trust - atvērtā tipa ražotne, kuru var apmeklēt katrs interesents, neliegt fotografēt, dalīties ar informāciju.

Biznesa pamatuzdevums ir kalpot cilvēkam.

Edgars Untāls - Gravitācija

Uzstāšanās diezgan quot-iska, daudz atziņu (kaut arī pareizu), bet maz iedvesmas. Hmm, auditorijai tomēr ir svarīgas emocijas.

Atziņas no uzstāšanās:

  • Cilvēki mainās tikai divu iemeslu dēļ - pirmais, kad ir mērķis, kas ir lielāks par Tevi pašu; otrais - kad dzīve nospiež pie zemes.
  • Apziņa, kas vienreiz paplašinājusies, vairs nekad neatgriežas iepriekšējā līmenī.
  • Jaunā dzīve sāksies tikai tad, kad izlemsi to.
  • Pārmaiņas notiek no iekšpuses uz ārpusi.
  • Divi svarīgi vārdi, kas šķir no panākumiem - gribasspēks un disciplīna!

Toms Ērenpreiss - Velorevolūcija

Daudz materiālu, prezentācijas slaidu iz vēstures, ne tik daudz individuālais stāsts. Laikam tomēr gaidīju to pēdējo.

Velosipēds vienmēr bijis indivīda brīvības simbols.

Laura Groza-Ķibere - Neveiksmes, kas atbrīvo

Sorry, viedtālruņa baterija pie 19.runātāja gandrīz pilnīgi tukša, tāpēc ilustratīvā materiāla vairs nebūs.

Lauras stāstā saklausīju vienīgo messag-u - dzīve piespiež pieņemt to, ka nevari visu kontrolēt. Toties no viņas uzstāšanās guvu daudz labu mācību: 1) nerunāt monotoni; 2) nerunāt steidzoties; 3) stāstījuma laikā nenopūsties, it kā kāds būtu piespiedis Tevi runāt publiski; 4) censties tikt vaļā no sausās mutes (zinu, esmu piedzīvojusi, ja ir liels uztraukums), padzeroties ūdeni un nebaidoties, ka tā būs pauze stāstījumā; 5) nekoncentrēties uz sevi, bet gan uz auditoriju.

Māris Jansons - Tu esi tas, ko tu ēd

Garšas kārpiņas kutinošā uzstāšanās ar interesantiem vārdu skaidrojumiem. Ēstgriba -jo vairāk ēd, jo vairāk gribās. Izsalkums - tad, kad vēders kurkst un gribās ēst. Apetīte - personiskas asociācijas par ēdienu, kas nāk no bērnības.

Atziņas no uzstāšanās:

  • Ēdiens ir arī domu kvalitāte, kas rodas tikai ar laiku.
  • Tautai ar stipru nacionālo identitāti ir stipra pašapziņa un kopā ar identitāti nāk spēcīgs kulinārais mantojums.
  • Būtiski, vai mūsu tradīcijas respektē mūsu produktus. Gatavojot ēdienu, produkti nav jāsakapā tik smalki, līdz nepazīšanai.
  • Cilvēki, kas ēd mums līdzīgus ēdienus liekas simpātiskāki, nekā tie, kuri ēd citādi.
  • Mūsdienīgs pavārs meklē patiesību, parāda produktu.

Katru dienu mēs, pavāri, metam dīķī akmeņus un gaidām, kad apļi pārvērtīsies kvadrātos.

Noslēgumā efektīvs BUM! ar šķidrā slāpekļa palīdzību un Māra iluzionistam līdzīgu pazušanu no skatuves.

Ne-networkinga daļa

Konferences noslēgumā moderators aicināja uz networkingu kopā ar dīdžeju un vienu no iepriekš pieminētajiem runātājiem Brendan Jan Walsh. Pieteikums bija daudzsološs, taču īstenībā tas izvērtās par galīgi neorganizētu pasākumu, kad apmeklētāju pūlis nobaudījis vīnu vai alu, paminstinājies, klausoties iepriekš programmā nepieteiktā gleznu izsolē, un masveidā devās uz ārdurvju pusi.

Dīdžejs, savā nodabā kaut ko dungodams, uzturēja neuzkrītošu fonu, bet vēl kādu pusstundu ~ 10% no visiem konferences apmeklētājiem vēl kaut ko pacietīgi gaidīja vai čaloja savās slēgtajās kompānijās. Mēs piegājām pie divām meitenēm, lai aprunātos par viņu iespaidiem par pasākumu, un ar to mūsu networkings beidzās, praktiski nesācies.

Redz, zinot citu tīklošanas pasākumu pieredzi, jāsaka, ka arī networkinga daļa ir rūpīgi jāplāno un jāorganizē, jāpieliek pūliņi, lai auditoriju iekustinātu (it īpaši latviešu auditoriju), nekas nav atstājams pašplūsmā. Vīlušās savās ekspektācijās par noslēguma daļu, sēdāmies autiņā un uz Rīgu.

Secinājumi par konferenci Subject:Creativity

Daudz vērtīgu atziņu (neteiktu, ka novatorisku) un daži ļoti harizmātiski runātāji, kas iedvesmoja. Laba konferences organizācija un materiālais nodrošinājums viesiem līdz noslēguma daļai. Nepārdomāta un nekāda networkinga daļa. Novēlējums organizatoriem - ja dari, tad izdari visu labi līdz galam!

Dalies:
Novērtē: 4 (9)

komentāri

Kaspars

un cik izmaksāja šis pasākums?

iinuu
Kaspars

Iepriekšpārdošanā,t.i., līdz p.g.31. decembrim dalības maksa bija 125 EUR (partneru klientiem 95 EUR), š.g. pirms paša pasākuma augstāka.



Ko lasa citi?